1 Kasım 2017 Çarşamba

10 GÜZEL ŞARKI 3


Kaç gündür yazmıyorum diye baktım 10 ekimmiş en son yazı yayınladığım tarih... Görün işte yoğunluğumu :( Neyse ki aralıkta rahatlıyorum ne yazılar yazacağım size amanın ne yazılar :))) Hatta Kore Dizisi değerlendirmesi bile yapacağım :)))) Vallahi ciddiyim :))) Temmuzdan bu yana sürekli yolculuk ettiğim için çok şarkı biriktirdim şimdi şöyle 10 tane şarkı bırakayım dedim buraya. Belki seversiniz :)

Şarkıların çoğu çok popüler , çok yaygın dinlenen şarkılar değil. Belki bazılarınız sıkılabilir bile ama ben seviyorum. Bu listenin esprisi de çok popüler olmayan şarkılardan seçmek zaten. Bir miktar dünya radyosu kıvamında oldu umarım içinden size hitap edenler de olur. Yazı için seçtiğim görsel Niwemang filminin efsane sahnesinden :) Keyifli dinlemeler deyip listeme geçiyorum.






Oyneng Yar: Youtube'da  Faun'a denk geldim ve ismi dikkatimi çekti "Oyneng Yar" eee tabii merak açtım hikayesine baktım biraz. Eski bir Uygur Şarkısının Alman menşeili bir grup tarafından seslendirilmiş hali imiş. Dinlerken sözleri çözebiliyorsunuz zaten. Bir kaç kere dinleyince etkisi altına almıyor değil. Ayrıca bu şarkıyı dinlerken çok güldüm zira aklıma hala şu satırlar arasında gezindiğine adımın Dilek olduğu kadar emin emin olduğum Memo geldi. "Tanrı Türkü ve Memo'yu korusun" hahaha. Mehmet bu esprimi anladı ve adının hala satır aralarında geçmesinden mutlu olarak ayrıldı şu an hahahaha. Seni daha buralara nasıl yazacağım gör sen.... :))) 




Yo En La Prizon: Bence Yasmin Levy dünyanın sayılı kaliteli kadın seslerinden. Sesindeki hüznün şarkılara yansımasını da en hareketli şarkılarda bile insanın hüzün katsayısının bozulmamasını da çok ama çok seviyorum... Şarkıdaki hicranın dozu da çok iyi ayarlanmış bence :) Öyle aman gideyim bilek keseyim dedirtmiyor yani :) 







The Partisan:  ama Cohen'in tek başına söylediği yorum değil de Noir Desir'le seslendirdiği yorumu. Normalde felsefem "Cohen şarkılarını Cohen dışında kimse söylemesin!" Olsa da bu kez istisna yapıyorum ve bu güzel şarkıyı iki güçlü sesin düetinden dinleyelim diyorum. Ah Cohen reis özledik be...

Frontiers are all our prison reis! 




Aritmetik Sevda: "Ümmüşen geğirse dinlerim" demişti arkadaşım Sinem :))) Muhtemelen ben de dinlerim zira eminim notalı yapar onu da. Sezenler Olmuş'u dinlemeyen çok az insan kalmıştır sanırım. Ben çok geç keşfettim ama deli gibi geri sarıp dinliyorum artık. Niye açığı kapatmaya bu kadar meyyalim var onu da anlamadım. Sanki Ümmüşen gelip hesap soracak :) "Sezenler Olmuş"u dinlerken bir de baktım bu harika şarkı. Yar yaaaar bana uymuyor bu hesaplar... Hesapçı, sinsi, gizli aşıklar lütfen zamanında yaptığınız hesaplardan dolayı kaybettiğiniz insanları "stalk"lamaktan vazgeçin zira başka biriyle görünce üzülebilirsiniz canınıza yazık.  Mersi. Evet mesajımı da verdiğime göre şimdi hep beraber Ümmüşen dinliyoruz :))) 



Gitme Sana Muhtacım: Özellikle benim jenerasyon ve önceki jenerasyonların zihnine kazınan bir şarkı. Herkesin bildiği ama yeniden yeninden yeniden keşfedilesi bir şarkı. Her dinleyişimde ilk kez dinlemiş gibi büyüleniyorum... Babamdan bana kalan en canlı anılardan biri bu şarkı.. Bir Türk Filmi sahnesi bu şarkı çalıyor fonda ben büyülenmiş gibi ekrana çakılmışım başrolde bir afet var ve  bir an farkediyorum ki babam bakıyor bana gülümseyerek ama hiç konuşmuyoruz görmedik hatta birbirimizi hiç bozmadan filmi izliyoruz ve ben de ekrana gülüyorum zira arkamda babam var ve gülümsüyor babam varsa huzur da var demektir... Takribi 7 yaşlarındayım bilmem belki 8 ne önemi var ki tebessümlerin yaşı mı olur... Nasıl özlediğimi anlatmama da gerek yok sanırım... Gözümde nurum başımda tacımdın işte... 


Selamsız:
Levent Yüksel'in en az bilinen ama bence en güzel şarkılarından biri Selamsız. O kadar güzel sözleri var ki aslında 

"Ödedim bitti her günahımı. Deli yel değmesin duruldum artık..." yaa değmesin değmesin...
Hmm acaba Dilekce niye şarkının bu kısmını yazdı ki? Birine gönderme mi yapıyordu? Hemen gıybet hemen ay yok ayol kime gönderme yapacağım. Yapsam da anlar mı? Esprilerimi bile anladığını sanmıyorum bazılarının haha bakın bu sağlam bir yazı olarak gelecek. Eh hadi hayırlısı madem. 


Train Song: Vashti Bunyan'ı bu şarkısıyla  ilk kez bir reklam filminde duymuştum. Tek kelimeyle bayıldım! Yumuşak ses tonu şarkının hafif hafif akması ve ne söleyecekse istikrarlı bir tonda söylemesi o kadar hoşuma gitti ki.... Tam kış şarkısı. Yani sevmiyorum aslında şarkıları, filmleri, kitapları hatta kestaneyi bile kategorize etmeyi ama ya bu da tam kış melankolisine eşlik edesi bir şarkı. Sendeyiz Vashti :))) 


Leila:
Şimdi size komik bir şey anlatayım. Bu şarkıyı ilk kimden duydum biliyor musunuz? "Saçmalama kız ne bilelim" diyorsunuz ve haklısınız. Lüzumsuz bir anıma daha maruz bırakıyorum sizi cevap "Nuri Sesigüzel" :)))) Vallahi ya bir filmdi ya bir tv programı hunharca dinlemekten kendimi alamadımdı yahu  beddua formunda bir türkü nasıl bu kadar hareketli olabilir ki? Olmuş işte. Neyse Sesigüzel Leyla'sına beddua ededursun Dilekce bu şarkının Azerice yorumuna geçen yaz vakıf oldu ve çok da beğendi. Çok şeker söylememiş mi ama? "Leyla'm bize gelmezsen aksın gözün yaşları" ay Leyla ne büyük başın var filmler,diziler, şarkılar hep mi sana içerlesin benim bacım? O zaman bu şarkı Leyla'lara gelsin :) 



Hey Yar:
İran sinemasına aşığım bu konu sanırım Çin'de olduğu iddia edilen Sağır Sultan tarafından da duyuldu... Müziklerine de en az şarkıları kadar aşığım İran'ın... Minoo Javan tesadüfen keşfettiğim ve hayran kaldığım güçlü seslerden biri. "Hey Yar" da ne dediğini de bir anlasam ne güzel olacak... İnsan sevdiği şarkıya eşlik de edebilmek istiyorum ama ne mümkün. Neyse şimdilik lay hı hı ve muadilleriyle eşliğe devam ediyorum :) 



Le Vent Nous Portera: ama Noir Desire değil Sophie Hunger yorumuyla :) Bu kadının yorumu Bertrant Cantat'a nazaran daha yumuşak geliyor bana ama Cantat yorumu olanın da müziği çok iyi... Karar veremedim açıkçası. Güldüm :) Keşke tüm kararsızlıklarım böyle olsa :))) 




Bonus: Aynı mekanı paylaşmak zorunda olduğunuz arkadaşlarınızın dinlediklerine maruz kalmak aynı şeyi sevmeyince ne kadar acı değil mi? :)))) İşte sevgili arkadaşım İsmail'i 2 haftada bir periyodik olarak  dünyadan seslere maruz bırakıyorum. Hatta onun maruz kaldıkları sizinkilerden daha ağır daha şerbetli şarkılar olabiliyor. Bence iyi dayandı. Bir gün açtı isyan bayrağını "ya el insan vallahi şiştim" dedi.  Heee bir de dedi ki "ölü balık gibi oturuyorsun masada". Voooovvv takdir ettim ağır cesaret isteyen bu hareketini :))) "Ne dinleyelim?" Dedim. Hiç abatmıyorum 90ların hitlerini saydı.  Haykırarak gülsem de ortak karar olarak bu şarkıyı belirledik. 90larda Youtube mu var ah ah radyo çalsa da dinlesem son ses... Tam da o kadar severdim :) Ama 90larda yani.

Yov yov yok Fresh Prince a.k.a Will Smith gettin' jiggy with it nigga :))) Allah cezanı vermesin İsmail. Neyse dinleyelim bakalım hatta ardından gelsin Gloria Estefan gelsin Macarena oleyyyyyy!!! Viva 90lar :))))

Buarada bant kaydı versiyonunu bu canlı performansa tercih ederim ne yazık ki bulamadığım için bunu ekledim. Temsilidir :)









Okuyan herkese çok sevgiler. Kasım yılın ardında bıraktığımız aylarından çok daha güzel geçsin dilerim :)