18 Şubat 2017 Cumartesi

OCAK AYI OKUMA LİSTEM

Kafası Karışık Blog'un sevgili takipçileri :)))) Daha klişe bir giriş yok muydu acaba? :)))

Nasılsınız? Ne var ne yok? Ben 16 gün önce buraya uğrayıp Barış Abiye sevgilerimi iletip kaçmışım tık tık lütfen :)

Nerelerdesin? Diyenler oluyor. Kısaca ve toplu bir cevap olsun. Yapmayı çok istediğim bazı şeyler vardı sonunda onları yapıyorum ama bu kadar vaktimi alacağı konusunda bir tahminim yoktu. Gül ve dikeni arasındaki ilişkiye topu atıp yazıya geçeyim :)


Geçen ay okuduklarımı yazıyorum size ama pek de istediğim gibi olmadı sadece 5 kitap okuyabildim ki 2si zaten incecik kitaplardı. Neyse sağlık olsun diyorum.

Gitanjali İlahiler/ Rabindranath Tagore: Tagore'un şiirimsi, mistik paragraflarından oluşan bu kitap modern klasikler arasında ama benim onu alış sebebim çevirmeninin Bülent Ecevit oluşu. Ecevit'e olan hayranlığımı duyurmadığım kimse kalmamıştır sanırım :) Bir gün kitap alışverişi yaparken çevirmeni olduğu bir başka kitapla birlikte bunu da atmışsın sepete. Çeviriye diyecek tek lafım yok. Tagore'un yazıları da gayet güzel. Tavsiye ederim. Türkiye İş Bankası Yayınları'ndan çıkan kitap 47 sayfa.

Gökkuşağı Günleri/ Antonio Skarmeta: Bu kitabı 2 yaz önce bir kitap alışverişimde almıştım. Öylece kitaplığımda sırasını bekliyordu. Bir  gün bir Twitter hesabında görünce okumaya karar verdim. Bu kadar güzel olduğunu bilsem daha önce okurdum. Kitap Nico isimli bir lise öğrencisinin ağzından anlatılıyor. Kitabın konusu kısaca şöyle, Şili'de Pinochet'in diktatörlüğünden bezmiş bir halk ve Pinochet'in yeniden başa gelmesi için yapılacak bir referandum ve bu süreçte Nico ve çevresindekilerin yaşadıkları. Herhangi bir aksiyon olmamasına rağmen bir oturuşta 3 saate yakın bir sürede okudum bu kitabı çünkü karakterlerin başına ne geleceğini merak ediyordum açıkçası. Ah öğretmen Parades beni en çok etkileyenlerden biri  o oldu. Kırmızı Kedi Yaınları'ndan çıkan kitap 179 sayfa ve tavsiyemdir :) 

Aşk ve Gurur/ Jane Austen: Bu kitabı almayı o kadar zamandır istiyordum ki. Hep erteleyip durdum. İyi ki ertelemişim yoksa bu güzel bez ciltli kitap yerine karton kapaklı bir yayın seçerdim. Kitabın cildi ve çevirisi gayet güzel ben beğendim. Kitap bildiğiniz üzere bir klasik. Bennet ailesinin 5 kızının evlilik çağına gelmesi ve herbirinin kısmetlerini araması kitabın konusu. Kitaptaki baskın karakterlerse bay Darcy ve Elizabeth. Klasik olduğu için ve çok bilindiği için ekstra yorum yapmıyorum. Klasik okumaları sevenlere tavsiyemdir. Koridor Yayınları'ndan çıkan kitap 446 sayfa.

Uçurtma Avcısı/ Khaled Hosseini: Taliban rejimi öncesi Afganistan'da doğup birlikte büyüyen ve rejim akabinde Emir ve babasının Amerika'ya gitmesiyle birbirinden tamamen kopan  2 arkadaşın, Emir ve Hasan'ın, hikayesini anlatıyor kitap. Taliban sonrası Afganistan'ı anlatışı mı yoksa bu iki çocuğun hikayesini anlatışı mıydı beni bu kadar kendine çeken bilmiyorum ama tek bildiğim bu kitap özellikle de canım Hasan'ın beni derinden sarstığı... O kadar ama o kadar güzel ki nasıl anlatacağımı bilemedim... Hasan'ın başından geçenler ve onun Emir'e olan o karşılıksız o saf sevgisi....Okudukça Emir'e sinirlenişim...  Muhakkak okuyun bu kitabı... Everest Yayınları'ndan çıkan kitap 375 sayfa.

Kör Baykuş/ Sadık Hidayet: Ortaokul öğretmenimin tavsiyesiydi bana Sadık Hidayet. İlk olarak Üç  Damla Kan'ı okumuştum ve nasıl aşık olduysam yazarın kitaplarını biriktirmeye başladım. Kasvetli ve vurucu tarzı Kör Baykuş'ta da yeniden esir aldı beni. Bir adamın ağzından kendi hikayesini dinliyorsunuz. Aşkı, eşi, çevresindekiler... Anlatım o kadar sarsıcı ve o kadar etkili ki hikayeyi soluksuz okudum. Benim gibi bu tip anlatımları seviyorsanız tavsiyemdir. Yapı Kredi Yayınları'ndan çıkan kitap 95 sayfa ve çevirmen Behçet Necatigil. 

Buraya bir de şarkı bırakayım. Azam Ali en sevdiğim sanatçılardan biridir. Eğer aranızda hala tanışmamış olan varsa muhakkak bu şahane sese bir şans versin diyerek Azam'ı ilk tanıdığım şarkıyı buraya bırakıyorum :)